Trolejový napájecí systém Cariboni ATOLLO
Trolejový systém Cariboni ATOLLO® je výhodné a moderní řešení napájení pohyblivých zařízení. Systém je patentově chráněný, vyhovuje nejnovějším směrnicím a normám EU a je certifikovaný nezávislou zkušebnou LOVAG.
Troleje ATOLLO najdou uplatnění zejména pro napájení zdvihacích a transportních zařízení (kladkostroje, jeřáby) a pro zařízení divadelní a jevištní techniky. ATOLLO je možné použít pro rovné i zakřivené dráhy.
Klíčové vlastnosti
Oproti jiným napájecím systémům nabízí ATOLLO celou řadu výhod:
- Uzavřený, izolovaný profil se sběračem zespodu.
- Vysoká bezpečnost provozu a ochrana před náhodným dotekem. Spolehlivá izolace vodičů v souladu s posledními mezinárodními normami a standardy týkajícími se ochrany před nebezpečným dotekovým napětím. Vodiče jsou v celé délce jasně označeny na povrchu izolačního profilu.
- Vysoká stabilita a spolehlivost provozu.
- Součásti systému jsou kompaktní, odolné proti korozi a vyrobené z kvalitních, odolných materiálů.
- Všestranná použitelnost: systém může mít až 5 páskových vodičů, je určen pro vnitřní i venkovní použití, 4pólové systémy je možné použít i pro zakřivené dráhy.
- Rychlá, jednoduchá a jistá montáž díky náklapným držákům a dalším technickým detailům. Snadná práce se 4metrovými trolejovými segmenty.
- Variabilita díky výběru ze dvou variant: systému s průtažnými (C) nebo s předmontovanými vodiči (P). Možnost vzájemné kombinace obou systémů, např. pro jednoduché připojení oblouků k troleji s průtažným páskovým vodičem.
- Nízké prostorové nároky instalace a nízká hmotnost systému i jednotlivých komponent.
- Jednoduchá a rychlá údržba, minimální servisní náklady.
- Zajímavá cena
Uzavřená trolej ATOLLO je dostupná ve dvou konstrukčních a dvou výkonových variantách:
Rozdělení podle konstrukčního provedení
Systém C (průtažný):
Trolejové profily jsou dodávány bez vodičů, páskové vodiče se profilem protahují vcelku. Páskové vodiče se trolejovými profily protahují v požadované délce vcelku, bez přerušení, po sestavení trolejové dráhy. Vnitřní výstupek profilu zabraňuje opačnému vložení proudového sběrače.
Výhody průtažného systému:
nízký úbytek napětí na troleji
menší otěr uhlíků proudového sběrače
rychlejší ale složitější montáž
rychlejší pravidelná údržba
Nevýhody průtažného systému:
nutnost použití jednoúčelových montážních přípravků
kontrola proudových sběračů možná pouze na koncích troleje
problematická výměna poškozených částí troleje
Systém P (předmontovaný)
Trolejové profily mají páskové vodiče předmontované, spojují se úhlovým šroubovým spojem. Páskové vodiče jsou v trolejových profilech již předmontované. Konce vodičů jsou připravené pro spojení spojkou páskových vodičů tj. provrtané a ohnuté o 90°. Vnitřní výstupek profilu zabraňuje opačnému vložení proudového sběrače.
Výhody předmontovaného systému:
jednoduchá ale časově náročnější montáž a pravidelná údržba
snadná a rychlá výměna poškozených částí troleje
Nevýhody předmontovaného systému:
vyšší úbytek napětí na troleji
vyšší otěr uhlíků proudového sběrače
nutnost pravidelné kontroly všech spojů páskových vodičů
Oblouky
Pro oba systémy jsou dostupné horizontální oblouky s minimálním poloměrem zakřivení 1250 mm. Troleje s oblouky mohou mít nejvýše 4 vodiče. Montáž oblouků je rychlá a jednoduchá.
Rozdělení podle výkonu
Typ troleje | Proud (A) | Rozměry pouzdra (mm) |
---|---|---|
ATOLLO | 70, 100, 140, 200 | 40 × 60 |
MINI ATOLLO | 40, 60 | 60 × 80 |
Přehled trolejí ATOLLO
Typ C – průtažný | Typ P – předmontovaný | |
---|---|---|
MINI ATOLLO 40, 60 A | ||
ATOLLO 70, 100, 140 A | ||
ATOLLO 200 A | — |